Bildbomb New Zealand

Det har gått ett par dagar sedan jag bloggade sist, som några av er påpekat. Jag har haft fullt upp med att bara njuta av att vara klar med skolan samt resa. Sista inlägget handlade om Nya Zeeland så jag tänkte bjuda er på en bildbomb från mina dagar på den norra halvön och från min och Shelleys roadtrip.


Shelleys hus i Wellington
Bilen packad för vår road trip, ready to go!
Norra halvön, vår road trip sträckte sig från Wellington (längst ner på kartan, utanför bild) upp till Taupo och sedan upp till Rotorua (vid sjöarna).
Utsikten från Shelleys hus
Ingen tråkig utsikt längs vägen
Bergen var snötäckta
Vaknade upp dag 3 och tittade ut
Vi besökte en Prawn Park, folk satt och fiska efter prawns...haha, galen syn!
Vi åkte upp till toppen för lite barnsligheter
Alla köade i regnet, barn som vuxna
Vi kände oss så snygga i våra hjälmar, höll på att frysa ihjäl och fick fylla ut hjälmen med min luva.
Dags att åka, det var verkligen hur skoj som helst, från toppen och ända ner. Snacka om att bli barn på nytt!
Shellz
Sedan begav vi oss för att åka rapids jet. Åkte förbi platsen där de spelade in Yogibear samt without a paddle, vattnet var klarblått och du kunde se alla fiskar, galet fint!
Båtarna som gick galet fort
Shelley och jag blev genomblöta, var bara att byta hela outfiten och försöka bli varm igen
Vi log innan avfärd, kan lova att det inte såg ut så här när vi väl var på toppen. Jag ska försöka sätta ihop en film så får ni se hur färden slutade...*ler*
Det var kallt för mig som kom från Australien, satt och värmde mig så fort jag fick möjlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0