2 knockouts

Gårdagens kickboxingkväll var en av de bästa idrottsupplevelser jag haft live. Vilket drag, publiken blev galna, kämparglöden hos de som fightades, smällarna och de sjukt tränade kropparna jag fick se och uppleva. Det bästa av allt var en av matcherna där jag fick gåshud, det var en riktig David and Goliath story. En av killarna var typ en dvärg, iaf sjukt kort men hyffsat tränad, den andra killen var dubbelt så lång. Det var 5 ronder och i de första 2 ronderna vågade jag knappt titta för den lilla killen fick smäll på smäll och ett flertal sparkar i huvudet, han var en slagpåse. Den stora killen sprang till och med och skratta mellanåt och smällde på rejält. Sedan i tredje ronden hände plötsligt något (säkert genomtänkt av den korta killen), den korta killen började plötsligt fightas och fick in ett par underbara träffar och samtidigt blev den långa killen tröttare och tröttare. I slutet av tredje ronden knockade den korta killen "jätten" och det jubel som kom efter den perfekta hakträffen var enorm, jag satt och rös.

Jag trodde jag skulle ogilla alla smällarna och sparkarna men jag kom fasiken in i det, ville nästan se fler knockouts =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0