Jag erkänner

...jag älskar att stretcha!

 

Jag trodde aldrig att jag någonsin skulle säga en sådan sak, men saker och ting förändras och så även kroppen. Under innebandykarriären orkade jag inte stretcha, jag satt hellre och snackade med lagkamraterna och det märktes även på kroppen, stelare tjej fick man leta efter. Sedan årsskiftet har jag verkligen kommit in i träningen igen och njuter verkligen av varje sekund, skulle till och med säga att jag blivit beroende av att få träna. Jag har märkt att jag inte klarar av att plugga om jag inte fått träna innan. Den där spärren som jag hade av att inte kunna pressa mig är som bortblåst, nu är det inte ovanligt att jag ligger nära min maxpuls.

 

Stretchen då? Jo jag fick en riktig aha-upplevelse igår, insåg hur ”vig” jag blivit på bara ett par månader, helt sjuk egentligen och en riktigt skön känsla.

 

foto:biggerdrives.com

En av mina favoritövningar, så skönt att få stretcha ryggen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0