Försökte sätta dit oss

Imorse var jag i skolan vid 7 och gjorde en del "sista minuten"-ändringar i vår presentation. Jag och Sahara var först ut och det gick helt ok. Men i slutet hände det som många elever fruktar, läraren försökte se om hon kunde sätta dit oss, dvs. se vilka som läst på om ämnet till 100% och vilka som bara stod och snackade. Jag blev helt paff när läraren tog en mening jag sagt och ville att jag skulle förklara mitt påstående. Inte för att jag egentligen inte kunde utan mer för att jag aldrig upplevt att läraren varit så pushig. Det var nästan lite roligt och väldigt utmanande. Jag vet egentligen inte om jag svarade på frågan, jag försökte spara lite tid genom att börja prata runt ämnet och samtidigt tänka och det verkade fungera för läraren köpte det jag sa....eller jag tror det iaf, lär väl visa sig i betyget senare =)

Man kan väl lätt säga att grupperna efter oss var sjukt nervösa över vilka frågor de skulle få.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0