Känns som en actionrulle

Det är svårt att tro att alla TV-bilder från Brisbane är på riktigt, känns som en actionrulle. Jag får lite samma känsla som när jag satt och tittade på sändningarna från 9/11, den enda skillnaden är att jag nu befinner mig i samma land och stat som det som sker.

Vi har fått veta att vårt område inte förväntas att påverkas av översvämningarna men man ska aldrig säga aldrig, just nu verkar allt möjligt. Man märker redan nu att vi alla påverkas, våra mataffärer har inte speciellt mycket på hyllorna, matställen som t.ex Subway har inte fått grönsaksleverans på flera dagar, vilket påverkat deras försäljning.

Det som nu också kommer fram är alla de hälsorisker som kommer i och med översvämningarna. Mosquitos med denguefever har exploderat, skitigt vatten och även giftiga djur. Idag har man tydligen även sett en haj i vattnet...som sagt kaos med stort K.

Imorgon ska Brisbane river nå sin peak, 5.2 meter (detta utöver det vanliga djupet). Tänk er att hela Stockholm skulle ligga under vatten...

Trots allt kaos så ska de ansvariga för Queensland ha all beröm de kan få, de sänder dygnet runt, sover knappt och informerar och håller folk så lugna som det går. Alla hjälper till och Brisbane community kommer gå stärkta ur det hela, även om det känns lite hopplöst just nu.


Kommentarer
Postat av: Lenizkleniz

Ja men skönt att höra att du mår bra iaf =)

2011-01-12 @ 17:22:37
URL: http://lenizkleniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0