TimTam

Ok, mitt förra inlägg angående TimTams verkar ha skapat en del frågeställningar. För er som inte vet vad TimTams är så kan jag berätta att det finns två stycken saker man måste prova när man kommer till Australien; TimTam och Vegemite. Jag älskar den ena och avskyr den andra!

Vegemite är bland det vidrigaste jag smakat, smakar typ som saltig hostmedicin. Det enda som är bra, är att Vegemite innehåller en massa B-vitamin (tror jag det var) och själva produkten i sig är hälsosam, men det spelar ingen roll, jag kommer aldrig prova Vegemite igen...*ryser*.


TimTam tyckte jag faktiskt inte vad så gott första gången jag provade dem. Jag tyckte dem smakade som torra chokladkex. Men på något konstigt sätt växer TimTams, man måste bara ge dem en chans. Sedan finns ju TimTams i flera olika smaker så alla kan hitta sin favorit. Jag har hört att man typ ska doppa dem i mjölk och suga igenom dem på något sätt...haha, jag nöjer mig med att bara äta dem rakt upp och ner =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0