5-kamp på blodigt allvar

Gårdagens 5-kamp a lá Sverige var verkligen på blodigt allvar. Det var 5 lag som ställde upp och ca 30+ deltagare. Jag var lagledare för lag 4 och mitt lag bestod av 3 kanadensare, en tysk och en norrman. Jag måste säga att det var skoj att se att alla verkligen gick in för det, det blev verkligen full rulle från start.

Grenarna:
Potatis på sked
Hoppa säck
Norsk fylla (hörde säkert 5 olika namn på leken under kvällen)
Doppa penna i flaska
Spräcka ballong snabbast mellan 2 personer

Efter första grenen hade en av deltagarna tappat en bit av sin tand och efter gren 3 var en tjej tvungen att gå hem med en trasig axel. Som sagt, de flesta tog det på blodigt allvar fast med glimten i ögat. Vi var riktigt heta och jag har nog aldrig hoppat säck med endast ett ben i säcken och i det tempot. Men det är rätt intressant och se vad som sker i kroppen så snart det blir tävling. Jag har som en extra växel som trummar igång och en djävul på ena axeln som inte accepterar någonting annat en en seger.


Louise höll ordning och reda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0