Lite sömn

Den här veckan har varit jobbig, speciellt för min kropp. Man kan väl lite lätt påstå att min kropp sats på prov. För lite tid, för mycket att göra och för lite sömn och mat.

Vi hade en stor presentation igår och har fortfarande rapporten kvar att göra innan veckan är över. Man kan säga att jag gjorde 95 % av allt inför presentationen och det här var en grupp assignment. Det är helt sjukt att jag egentligen gjorde allt jag gjorde, fattar inte att jag hann. Jag satt ca 12 h med alla grafer från vår survey. Det blev ca 40 grafer och sedan kom läraren med lite yttligare information vilket gjorde att jag fick lägga ytterligare tid på skapa fler grafer. Med 24 timmar kvar innan presentationen, hade vi fortfarande inte börjat med powerpointen eller börjat skapa vår video vi skulle ha i presentationen. Eftersom jag är den person jag är och mina gruppmedlemmar inte så skarpa när det gäller deadlines fick jag göra hela powerpointen samt filmen. Det enda mina gruppmedlemmar gjorde var deras bullet points för vad de skulle säga. Bra fördelat eller hur?

Klockan 03.30 i onsdags natt skickade jag över den slutliga powerpointen till alla och då hade jag inte börjat på videon än. Kunde inte hålla ögonen öppna och vaknade i chock torsdag morgon, då var jag sen till min 08.00 lektion och hade hela videon kvar att göra. På något märkligt sätt lyckades jag göra klart allt i tid men hade då inte satt ihop något att säga till presentationen. För första gången sedan jag började på Bond freestylade jag totalt under min del på presentationen. Tack vare att jag hade gjort typ allt kunde jag bara prata på till alla grafer och lägga till info på ställen de andra inte hade tänkt på. Jag gjorde nog min bästa presentation någonsin, hann inte ens bli nervös!

Har en intressant grupputvärdering (där vi ska betygsätta alla i gruppen utifrån deras arbete) att göra om några dagar ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0