Skön blandning av ny kunskap

Under termin 2 kommer jag läsa följande kurser:

Ethical and Culture Values
Human Resource management
Strategic Marketing
Business Law


Jag måste säga att det är en skön blandning av kurser. Ethical Values är värsta filosofiämnet och ett av skolans Corekurser, dvs. ett ämne som du måste läsa. Eftersom jag inte läste filosofi på gymnasiet kan det vara bra att få lite av den kunskapen också. Har en känsla av att ämnet inte har något rätt och fel svar utan så länge du förklarar ditt svar kan du svammla en hel del.

Human Resource management ska bli skoj, jag gillar managementkurser och lärarna är super. Nu vet jag att det här ämnet är uppbyggt lite som OB som jag läste förra terminen, så jag vet vad som väntas på tentorna. Dessutom väntar ett stort grupparbete åt ett företag i kursen som pågår i 13 veckor.

Strategic Marketing är det ämne jag kommer kunna utnyttja direkt i det jobb jag har utanför skolan. Ska bli intressant och se hur jag kan tillämpa kunskapen i praktiken. Har läst att vi även ska jobba online med någon sorts simulation och tävla mot andra för att få allt att bli så verkligt som möjligt.

Business Law var kursen jag försökte prata mig ur eftersom jag redan läst en liknande kurs hemma i Sverige. Men efter att jag läst igenom vad kursen handlar om känns det rätt bra. Finns en hel del intressanta delar + att en del av delarna är riktade för den Australienska marknaden, alltid intressant!


Kommentarer
Postat av: Michael på Study Abroad

Hej där!

Så kul att gå in då och då och läser hur du har det!

Tack att du tar din tid att skriva.

Roligt att du har bra grupp och hoppas att det går riktigt bra för dig.



Jag är riktigt glad att se att du tar tag i så många av de möjligheter som finns där! Det gör att du kommer långt!!!

Lycka till.

Michael

2010-09-15 @ 13:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0