Är Sverige och UK samma sak?

Idag har jag skrattat åt människors lack of knowledge om världsgeografi. Jag fick exempelvis frågan om Sverige och UK var samma sak, varför vi är konstiga och kör på fel sida av vägen, varför jag pratar så bra engelska om jag bara varit i Australien i ca 4 månader.

Efter alla mina äventyr utomlands världen över börjar jag inse att jag är rätt världsvan och har rätt bra koll på världen. Men vart jag än i världen befinner mig får jag höra att jag är från Switzerland, lever med isbjörnar på gatorna och har snö året om. Jag är van så nu reagerar jag knappt men samtidigt tycker jag att det är lite tragiskt att människor inte har bättre koll på världen och vad som finns där ute...man kan lära sig så mycket!



Kommentarer
Postat av: Arnfilippa

Good web with cool info. Thanks.

2011-03-01 @ 10:03:09
URL: http://arnfilippa.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0