Glad & lättad, men kan bättre

Såg att mina resultat från termin 1 lagts upp. Pulsen gick upp för ett ögonblick när jag med fasa kollade efter mitt betyg i Accounting. Det var egentligen den enda kursen som jag var riktigt osäker på efter sluttentan. Det gick verkligen inte bra på sluttentan och jag behövde bara 12 poäng för att få godkänt på kursen, men känslan efteråt var inte bra. Mentalt hade jag ställt in mig på att få göra om kursen. Blev faktiskt förvånad och riktigt lättad när jag insåg att det stod 70 % i slutbetyg. Mitt sämsta betyg men vad gör det, mitt medel blev 77 % och det är absolut godkänt för att vara första terminen. Trots 77 % vet jag att jag kan bättre och det hela blir lite som en tävling mot mig själv, tävlingsmänniskan i mig skriker efter en ny utmaning. Men jag har insett att det inte är värt det, varför stressa upp sig när resultatet inte betyder något mer än en siffra på ett papper.

Mest nöjd är jag helt klart med High Distinction i Public Speaking, min favoritklass. Lärde mig så mycket i kursen och hade verkligen så roligt under 14 veckor, skönt att det även speglade slutbetyget.

När man har lärare som vågar bjuda på sig själva är det inte svårt att bjuda tillbaka och slutresultatet blev ju riktigt bra =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0