Träningsvärk

Det känns att jag lever, har träningsvärk i hela överkroppen efter gårdagen dubbelpass. Mötte upp Basia och Sunni på gymmet för ett Body Combat pass där fokuset låg på slag och sparkar. Att hoppa runt på tå i 60 minuter tar på krafterna kan jag lova men det var riktigt skoj. Bra musik, grym instruktör och krävande för hela kroppen...helt klart ett av min favvopass so far.

Efter passet stannade vi kvar för att testa på Zumba. Jag hade ingen aning om att man kunde bli så trött av att dansa. Höfterna fick jobba och det var en skön blandning på folk i rummet, men alla hade en sak gemensamt...leendet! Jag svettades, men ständigt med ett leende på läpparna. När man väl kommit över känslan av att ha noll koordination och bara låter kroppen göra vad den vill, har man riktigt skoj.

Om ni inte testat Zumba innan, gör det...riktigt roligt och svettigare än vad ni tror =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0