Decision day

Efter dagar med spöregn vaknade jag upp till en klarblå himmel samt strålande sol. Började dagen med ett stort leende som försvann lika snabbt som jag satte mig på spinningcykeln. Passet var riktigt hårt och instruktören slängde in lite humor här och där som höll på att få oss att ramla av cyklarna.

Tillbaka i skolan var det idag decision time. Idag började nämligen vår tävling i Strategic Marketing. Tävlingen pågår i 8 veckor och vi jobbar i en simulering, där vi är ett företag med ett gäng produkter som konkurrerar med 5 andra företag. Vi måste ha koll på finansieringen, R&D, marknadsföringen, HR och en massa annat. Det är verkligt och intensivt och varje vecka måste vi ta nya beslut, följa vår strategi och analysera konkurrenterna och deras aktiviteter. Vi höll redan idag på att göra en stor blunder som vi räddade upp i sista stund då vi fick för oss att gå igenom prisnivåerna en extra gång. Det visade sig att vi hade satt ett pris på en av våra produkter utanför prisintervallen med 50 cent. Hade vi inte upptäckt det hade vi inte sålt en enda produkt...puhu, är allt jag har att säga =)

Nu ska jag svara på de sista frågorna i Business law inför veckans tutorial sedan ska jag unna mig själv ett par avsnitt av någon dålig serie tror jag, kan behövas på en måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0