Vikten av att välja rätt grupp

Jag har under den här terminen fått uppleva hur det är att jobba i riktigt bra grupper under alla arbeten. Förra terminen hamnade jag i en del grupper där jag stod för stora delar av arbetet. Hade grupper där jag var den enda som dök upp när vi avtalat en tid, en av de värsta sakerna jag vet. Jag tog mig igenom det men fick slita hårt för det. Den här terminen såg jag till att hamna med personer som jag vet gör sitt jobb och passade på redan under de första lektionerna att kolla in vilka som verkade vara seriösa. Det har verkligen varit ett vinnande koncept! Båda mina grupper jag haft under den här terminen har fungerat kanon. Alla tar ansvar och alla erbjuder sig att fixa delar av allt jobb. Plötsligt behöver jag inte slita ihjäl mig utan bara göra min del av arbetet.

Så för att slippa huvudvärk, spara på svordomarna, slippa gråa hårstrån på ett tag och ha lite energi kvar för annat, är mitt tips att nogrannt välja sina gruppmedlemmar i början av terminen. Fast åh andra sidan lär man sig fruktansvärt mycket genom att vara med "fel" personer ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0