Flummandet har blivit mer logiskt

Sitter just nu och skriver på min uppsats i Culture and Ethical Value. Uppsatsen är värd 30% av betyget om jag inte minns fel, så det vore ju skönt att få ett hyffsat bra betyg för att minska pressen inför sluttentan. Om jag tyckte att förra uppsatsen var flummig måste jag säga att den här uppsatsen känns mer logisk. Trodde aldrig jag skulle säga det när det kommer till mit hatämne filosofi, men jag antar att 11 veckors flummande har mjukat upp mitt tänkande =)

Vi har fått en lista med olika ämnen att skriva om och jag har valt Prisoner´s Dilemma och vad "spelet" säger om rationellt tänkande, både individuellt och kollektivt. Låter skoj va? Gillar själva ämnet men svaret på frågan är inte det enklaste att få till. Antar att min hjärna fortfarande har en bit kvar för att nå flummtoppen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0