Netball, golf & hockey

För dem som inte känner mig kan jag berätta att jag är värsta idrottsnörden, jag älskar att idrotta. Jag är VÄRLDENS tävlingsmänniska och är inte bäst på någonting men bra på väldigt mycket. Alla sporter som innehåller någon form av boll passar mig utmärkt.


Idag var det dags att välja vilka klubbar man ville joina på skolan. Eftersom det regnade ute var allt flyttat in till Don´s (skolans pub). Alla möjlig klubbar fanns representerade, allt från nattklubbar (uteställen, som gav VIP-kort) till kinesiska studentkåren. Vi fick gratis glass, popcorn mm och det flög fyers överallt. Jag ska erkänna, jag kände mig lite vilsen bland alla bord och musiken som dånade ur högtalarna. Inte nog med att det var oljud överallt, det kryllade av människor och jag fick typ smått panik.

Efter att jag tagit några varv valde jag att skriva upp mig på Netball, golf (blir nog bara en tävling senare under terminen) och självklart hockey. När det gäller hockeyn så såg jag bilder, det är typ streethockey, dvs målvakten har hockeyutrustning och spelarna hockeyklubbor fast med plastblad och självklart inga skridskor. Inte kanske direkt innebandy men så nära jag kommer. Haha, ska bli intressant och se om jag kan dribbla av grabbarna, om inget annat är säkert raggningsfaktorn hög ;)


De sålde även ut billiga skolkläder idag så jag köpte en tröja med Bondtryck, behövde verkligen en tjocktröja till och den var värd hela 70 kr som jag betalade för den, även om den var lite för stor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0