Intryck och fakta 2

Ytterligare en dag har gått och följande har jag konstaterat:

- Aussie personer gillar att mata fåglarna med bröd, bara idag såg jag 5 personer under olika tidpunkter och på olika platser.

- Människor är så extremt öppna här, de är raka motsatsen till svenskar när de åker kommunalt. I Sverige sitter folk med musik i öronen och bara glor, läser tidningen eller pillar på sin telefon medan människor här börjar prata med vem som helst och pratar på som om de kände varandra.

- Man får vänta väldigt länge innan det blir grön gubbe här och när det väl blivit det går det typ 4 sekunder sedan blinkar gubben rött. Idag läste jag att en blinkande röd gubbe betyder att man får gå men ska vara uppmärksam på att bilar kan komma.

- Det finns riktigt bra cykelvägar här

- Jag såg att det såldes vinterjackor i affären. Hmmm...för mig känns det nästan som ett skämt, jag går fortfarande i shorts och linne.






Kommentarer
Postat av: sara

Ser ut som att du har det RÄTT bra iaf :) Längtar tills jag kommer ner :)

2010-05-03 @ 14:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0