Gjort bra affärer idag

Kan konstatera att jag idag har gjort två riktigt bra affärer...

Imorse klockan 07.30 ställde jag mig i kön till Bond University´s secondhand booksale. Till saken hör att en bok för en klass kan kosta mellan 700-1500 kr och vi har 4 klasser per termin. Räknar man lite snabbt märker man att det kostar en del bara för böckerna. Tack och lov har vi chansen att köpa begagnade böcker till ett lägre pris. Själv utförsäljningen började imorse klockan 09.00 men jag var som sagt där redan 07.30 och då fick jag nummerlapp 25. Efter några timmars väntan kom jag ut från byggnaden med 2 st böcker (behövde bara två) som jag fick för 700 kr, värsta kapet. 

Dagens vinstaffärer:
2 st böcker 700 kr
ny tröja 70 kr

Vi svenskar borde verkligen uppskatta vår utbildning som mer eller mindre är gratis om man jämför med här i Australien.

Min nya BILLIGA tröja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0