Full rulle

Dagarna bara flyger iväg, det känns som att jag vaknar och sedan kommer hem och går och lägger mig. Jag hinner liksom inte med de saker jag faktiskt behöver göra, som att tvätta till exempel.

Idag började jag dagen med en genomgång av biblioteket, riktigt bra info samt rundtur. Nu vet jag var jag vill sitta när jag ska plugga, finns en massa sköna platser.

Därefter var det möte för alla nya internationella studenter. Vi fick en genomgång av det mesta men det viktiga var rörande våra visum och vad vi faktiskt behövde göra för att lagligt sätt följa visumet. Återigen riktigt bra och viktigt möte. Föreläsarna var sjukt underhållande trots att ämnet kanske inte alltid var så roligt.

Nästa punkt på schemat var ett seminarium och hur ett CV i Australien bör se ut. Jag är faktiskt lite förvånad över hur mycket som faktiskt skiljer sig från det jag är van att se. Återigen var föreläsaren sjukt rolig och riktigt trevlig.

Kvällens sista aktivitet var frågesport och comedy club. Mitt lag var grymma gällande fysik & kemifrågorna (läs: satt med många medicinstudenter) och jag fick briljera när de 10 flaggfrågorna kom upp. Fixade 6 av 10 helt själv och sedan fick de andra hjälpa till.

Det var 3 komiker som stod för underhållningen och det var många sexskämt kan jag lova och inte rumsrent någonstans. Det var länge sedan jag skrattade så mycket, hade ont i magen när jag gick därifrån.

Nu är jag helt slut och vill bara gå och lägga mig, det tar på krafterna att ha skoj!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0