Dag 1 O-week

Idag var det smygpremiär för O-week. Jag promenerade till Uni och träffade Cassie, en riktigt trevlig tjej som gav mig svar på det mesta. Hon gav mig en hint genom att säga, this first week is all about drinking and to get to know people. Efter att vi pratat ett bra tag gav hon mig slutligen några riktigt bra ideér gällande jobb.

Kom just hem efter min första aussie bbq. Ca 100 nya studenter (fler kommer imorgon och på tisdag) i olika åldrar, minglade och åt av maten. Jag har redan träffat massor av nya härliga människor och de allra flesta verkar vara väldigt öppna och lätta att umgås med.

Slutsats efter dag 1 av O-week:

- Har insett att jag kommer behöva pusha mig själv i vissa situationer denna vecka, gå utanför min bekvämlighetszon, flytta mina gränser.

- Jag ÄLSKAR att prata engelska, börjar dessutom bli lite varm i kläderna.

- Jag har fått några riktigt bra ideér för ev jobb att söka nu under studietiden. Inte för att jag måste men för att jag vill utvecklas.

- Jag har redan träffat en massa sköna människor från alla möjliga delar av världen. Har en bra känsla i kroppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0