CEO för terminprojektet

En av mina klasser är Organizational Behaviour och klassen går ut på att genomföra ett projekt (finns riktlinjer att gå efter) som pågår hela terminen. Syftet är att lära sig hur en grupp fungerar, vilka stadier man går igenom, vilka problem man stöter på mm. Dessa projekt är kända på skolan och varje år försöker alla bräcka alla genom att komma på en briljant idé.


I förra veckan var vi tvungna att skicka in vårt CV till läraren samt svara på en del frågor. Vi skulle bland annat välja vilken position vi skulle vilja ha i projektet. Jag var inte sen med att söka chefs-/projektledarrollen eftersom jag är van att leda projekt och älskar det. Idag fick vi veta att hela 10 personer hade sökt platsen som CEO men eftersom vi ska ha 5 grupper kan bara fem person få en CEO-tjänst. Men eftersom läraren ville uppmuntra alla som faktiskt "vågade" söka CEO-tjänsten är det bestämt att varje grupp ska ha en CEO och en vice. Tanken är att de ska dela på jobbet. Jag blev vald till CEO för en grupp och till min hjälp har jag en kille som heter Myles. Vi hann snacka lite och första känslan är att vi kommer fungera bra ihop.

Steg 2 var att plocka ut gruppmedlemmar utifrån deras CV. Eftersom jag inte visste vilket typ av projekt vi skulle ta oss an, gick jag på magkänsla samt kollade efter de personer som var villiga att jobba hårt och som inte gillade lata människor...haha, vi får väl se hur det hela slutar. Tanken var även att blanda kön, ålder och bakgrund så att vi ska stöta på så många problem som möjligt. Min grupp blev en mix av människor från Sverige (jag), Kina, Italien och Australien.

Jag tycker det här ska bli hur skoj som helst och är verkligen supertaggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0