Alla problem för någonting positivt med sig

Nu i början av skoltiden är det en massa system som man ska sätta sig in i och byggnader och inlämningsplatser att ha koll på. Det är inte alltid det lättaste och jag vet inte hur många gånger jag stått som ett frågetecken den här veckan bara för att jag inte har haft koll. Åh det kommer från personen som ALLTID har koll (fråga bara mina vänner), då kanske ni kan förstå hur det är för de andra nya studenterna på skolan.

Ett exempel: idag försökte jag hitta stället där jag ska lämna in mina inlämningsuppgifter för en klass. Det tog ett tag kan jag lova, väl framme kunde jag inte hitta inlämningsluckan (Läs: håller värmen på att göra mig till en dum blondin). Jag antar att damen i repan såg hur vilsen jag var så hon var snäll nog att ta mig igenom alla steg som krävdes innan jag faktiskt kunde lämna in uppgiften. Det tog lite tid och ett par svordomar att lösa "problemet" men nu vet jag exakt vad jag ska göra i fortsättningen samt var jag ska lämna in uppgifterna. Dessutom träffade jag den trevliga damen i repan som en bonus..haha, kan vara bra att ha henne på sin sida framöver.

Veckans lärdom; varje problem som dyker upp för någonting positivt med sig!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0