20-30 studenter får gå om kursen

Oj, är nog allt jag har att säga...
Det var som att bli inslängd i en betongvägg, min första ekonomiklass var allt annat än jag hade trott. Det första som hände var att läraren (Dr. i ekonomi) sa; 20-30 students fail this class every semester!

Efter den sköna inledningen drog allt igång i ett rasande tempo. Han gjorde klart för oss att den här klassen inte var en normal ekonomiklass utan vi var där för att lösa problem, allt kommer handla om problem i någon form. Vi kunde alltså glömma allt som hade med ekonomiska termer att göra och bara börja fokusera på grafer. För allt vi kommer syssla med är grafer för att lösa ekonomiska problem. Låter skoj eller hur?

Antar att det här ämnen kommer ta tid från andra ämnen för jag vet hur mycket jag älskar grafer...
Men jag ska tänka positivt, får se det som en utmaning och jag älskar ju utmaningar.

Om 14 veckor kommer jag förhoppningsvis se ljuset i tunneln och ha stenkoll på allt rörande ekonomiska problem och grafer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0