Tårarna sprutade

Det är skönt att ha min tutorial för public speaking mitt i veckan. Jag har alltid så roligt i PS-klassen och läraren är helt underbar. Nu när det dessutom är mycket att göra kan det vara skönt att gå till en lektion där man faktiskt skrattar och är på bra humör när man lämnar klassrummet.

Använde stolen som midsommarstång

Idag sprutade tårarna under lektionen, inte av sorg utan raka motsatsen. Jag skrattade så tårarna sprutade inte bara en gång utan säkert 3-4 gånger. Idag skulle vi stretcha våra gränser och göra bort oss, jag sjöng och dansade "små grodorna" inför klassen, både på svenska och engelska. Det bjöds även på diktläsning, rap, polsk bröllopslåt, South Africas nationalsång och en massa andra roliga saker.

Uppgift två för dagen var att slänga pappersbollar på läraren, inte ofta man får göra det. Vi fick sedan en och en göra ett tal på ca 1 minut och de andra skulle störa talaren genom att göra knasiga saker. Lampan släcktes, bollar flög runt, folk pratade...ja det hände en massa knasiga saker och som talare var det sjukt svårt att koncentrera sig, det hela var väldigt lärorikt.

Nästa vecka är det dags för tal nummer 2 "How to...", dags att börja få igång hjärnverkasamheten och välja ämne.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0