Svenskar överallt

Jag har inte träffat en enda svensk på Bond University sedan jag kom hit. Men idag av någon anledning stötte jag på flera stycken. Första gänget stötte jag på när jag kom in på skolområdet, hörde hur någon slängde ur sig, "Jag är så j-la trött". Det känns rätt konstigt när hjärnan är van med engelska att plötsligt höra svenska, det tog ett tag innan jag registrerade att det faktiskt var svenska. Sedan på väg hem från skolan såg jag en kille med en AIK-jacka, när han väl började prata i sin mobil hörde jag den svenska dialekten i engelskan.

Märkligt att alla svenskar poppade fram idag.

Bond Uni, en grå och mulen onsdag

Kommentarer
Postat av: Anki

Grymt! AIK vi e överallt ;)

2010-06-02 @ 23:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0