Streethockey med grabbarna

Första veckan i skolan skrev jag upp mig på listan för street hockey, tänkte att det är väl så nära innebandy jag kan komma här borta. Idag var det första träffen och vi lirade i ca 1½ timme. Det var som ishockey fast utan skridskor och skydd. Jag hade blåsor i händerna efteråt av hockeyklubban, sjukt tung var den, men jag är glad att de iaf hade en leftvinklad klubba i högen.

Måste säga att det tog ett tag innan jag kom på tekniken men man kan nog säga att jag körde min egen stil (läs: höll längre ner på klubban så den blev kortare). Jag hade sjukt skoj och dribblade minsann av en och annan grabb. När vi väl lirade fick jag en flashback från barndomen då brorsan och jag spelade på gården och han tacklade ner mig och lärde mig en massa knep. Idag fick jag verkligen nytta av allt!

Höll i en klubba redan som liten




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0