Public Speaking

Den här veckan har verkligen varit givande skolmässigt. En anledning är nog att man nu lärt känna klasskamraterna och klasserna känns mer avslappnade än innan. Folk vågar bjuda på sig själva och lärarna börjar bli experter på våra namn.

Två av mina klasskamrater i Public Speaking.

Vår lärare brukar ta kort under lektionerna för att sedan efter vecka 14 sätta ihop ett bildspel som vi får ta del av. Idag tog batterierna i hennes kamera slut, men lyckligtvis hade jag med mig min kamera så det blev bilder även från dagens lektion. 

Dagens lektion av Public Speaking var två timmar med skratt och lek. Ja, man kan säga att vi fick lära oss att tänja på våra gränser. Jag har idag varit nyhetsuppläsare och fått veta huvudnyheten samma sekund som jag gått live. Pratat om lök för ett gäng läkare samt berättat 30 sekunder om min barndomskamrat Lena. I och med denna lektion är det nu slut på lekarna, nästa vecka är vårt första riktiga tal på 3 minuter och jag måste verkligen bestämma mitt ämne snart. Jag har ett par ideér som håller sig inom ramarna...eftersom jag pratat om saltlakrits i 2 veckors tid nu med mina klasskamrater (don´t ask!) så ska jag nog hålla talet om svenskt godis. Svenskt lösgodis från Karamellkungen, kan det bli bättre?

Om vädret tillåter ska vi hålla talen utomhus, vilket betyder att fler människor än klassen kanske vill lyssna...FUN FUN FUN!



Kommentarer
Postat av: Lena

Oj känner mig hedrad =)

2010-06-02 @ 22:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0