Min dator lever sitt egen liv

Min laptop har fungerat kanon både hemma och i skolan och det har aldrig varit några problem förrän slutet av förra veckan då jag plötsligt inte kunde använda det trådlösa nätverket på skolan. Så idag var jag och besökte skolans IT-center för att få lite hjälp. Efter ca 2 timmars väntan (läs: passade på att gå till föreläsningen) fick jag slutligen en lapp där det stod att de trodde att det skulle fungera så snart jag tar bort mitt antivirusprogram. Öööhhh, det har jag ju haft hela tiden, varför skulle det nu plötsligt efter ca 1½ månad börja strejka?

Nä, nu blir det sladd och att sitta i skolans Media learning center (MLC) om jag ska komma åt Internet med min egen dator. Bibblan har tagit bort sina uttag och kör bara trådlöst från i år. Annars kan jag ju alltid använda skolans datorer men ibland vill jag ju skriva på svenska och då är det jobbigt med att inte ha rätt tangentbord.

MLC är rätt soft, vad tycker ni om vår laptopbar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0