Sista talet

Nästa vecka ska jag hålla mitt sista tal i Public Speaking, känns lite konstigt att det snart är över. Den här Public Speaking klassen har varit den bästa klass jag någonsin haft under alla mina år i skolan. Jag älskar känslan av att lämna klassrummet på onsdagar och ha ett leende på läpparna. Klassen har blivit riktigt tight och jag älskar det faktum att vi kommer från 9 olika länder och kan utbyta erfarenheter.

Sista talet har en massa riktlinjer och idag bestämde jag vad mitt tal ska handla om. Jag ska övertala alla mina klasskamrater att skriva en "bucket list", dvs. en lista över 100 saker de vill göra innan de dör. Anledningen är att jag gång på gång blir påmind om att faktiskt leva i nuet och göra det jag vill i livet. Jag har en del bra argument och kommer även att dela med mig av min egen lista, även fast den ännu inte innehåller 100 punkter. Varje år hittar jag på nya saker jag vill uppleva, nya mål att uppnå, ställen jag vill besöka och personer jag vill träffa.

Om du hade en dag kvar att leva, vad skulle du göra?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0