Kunde fått en bättre start

Igår var jag och hämtade mamma och pappa från flygplatsen. Väl hemma hann jag bara äta innan jag sprang iväg för att skriva min sista tenta. Innan jag drog sa jag åt mina föräldrar att ta det försiktigt om de skulle gå i trappan eftersom mattan fått sig en omgång av proffsstädarna. Den var fortfarande småblöt så att ta sig ner från övervåningen var som att vara bambi på hal is.

Trots min varning kom jag hem och mötte pappa liggandes på soffan, han hade ramlat i trappan och landat på svanskotan. Han hade lite tur i oturen kan man säga, kunde ha slutat riktigt illa.

Dessutom har det spöregnat ända sedan dem kom hit, man kan väl lätt säga att mina föräldrar kunde ha fått en bättre start på vistelsen.


I morgon har de lovat 29 grader och sol, vi får väl se om vädermänniskorna här i Australien är bättre än de hemma i Sverige 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0