Final case

Vi har nu fått vårt sista case som är en del av sluttentan i Strategic Marketing. Ett 17 sidor långt case med bakgrund mm om Australiens marknad för mataffärer. Vår uppgift är att läsa caset och förstå vilka problem som finns idag och vilka strategier de olika företagen tänkts sig använda. Sedan ska vi kritiskt diskutera om dessa strategier är bra eller dåliga och komma med förbättringar eller helt och hållet byta strategi och hela tiden backa upp våra ideér. Det låter kanske inte speciellt skoj men jag måste säga att jag är glad över ämnet. Jag känner mig konstigt nog rätt insatt i ämnet, har ju trots allt en del erfarenhet från Sverige och hur det fungerar där och eftersom Europa är lite inblandat i caset är det nog en fördel att vara europé. 

En sak jag märkt att jag utvecklat under denna termin i just Strategic Marketing-klassen är kritiskt tänkande. Det var ett av huvudmålen i ämnet och jag känner verkligen hur jag nu börjat ifrågasätta det mesta jag läser. Skoj att man kan känna sin egen utveckling på bara 3 månader, antar att alla case vi gjort under terminen gjort sitt.


Coles är ett av företagen som ska diskuteras och när jag läste första delen av deras strategi kunde jag inget annat än att skaka på huvudet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0