Taktiskt pluggande

Att plugga till fyra tentor på en gång är inte det enklaste. Hur man än vrider och vänder på allt så handlar det om att prioritera, något jag verkligen lärt mig den här terminen. Idag satt jag och kollade hur många poäng jag måste ha på de sista tentorna för att bli godkänd i de olika ämnena. I vissa ämnen ser det rätt bra ut, behöver t.ex. bara 12 poäng av 60 i ett ämne, i ett annat ämne spelar det ingen roll om jag får underkänt, jag har redan fått godkänt i kursen, vilket känns betryggande. Med vetskapen om att jag redan är godkänd i ett ämne och inte har så långt kvar i ett annat är det inte så svårt att prioritera längre. Skönt att allt slit under terminen nu äntligen gör så jag kan slappna av en aning.

På fredag smäller det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0