Sista lektionen

Nu börjar terminen lida mot sitt slut, vi är inne i vecka 12 av 14 och vi avverkar de sista lektionerna i de flesta klasserna. Idag hade jag bland annat den sista lektionen i Public Speking med alla som tar klassen. Det blev en massa skratt när läraren visade en film från de olika klasserna och tal som vi gjort under kursen. Min tutor, Cherise har satt ihop en egen film som vi ska få se imorgon, bara vår lilla grupp på 10 personer, ska bli superskoj!

Public Speaking har verkligen varit den bästa klass jag någonsin tagit i hela mitt liv, från åkurs 1 och fram till nu. Det är något speciellt med att få utmana sig själv varje vecka att hålla tal i olika former. Att få bli nervös, förbereda sig och framförallt våga göra bort sig. För mig personligen har jag nu hittat det som ersätter adrenalinet och nervositeten som jag tidigare fått från idrotten. jag trodde aldrig att någonting skulle kunna ersätta det men jag hade fel. Att det dessutom är på engelska gör det hela ännu svårare och utmanande, men känslan efteråt går inte att beskriva, känns som SM-guld, vecka efter vecka =)

Om någon ska börja plugga på Bond, se till att läsa Public Speaking klassen, the best class in the world!

Min älskade klass som består av personer från; Saudi Arabien, Australien, Sverige, Polen, Ryssland, Kuwait och Sydafrika. Jag önskar jag kunde ha Public Speaking varje termin, kommer kännas tomt nästa termin...

Kommentarer
Postat av: Michael

Nej vad roligt!!! Jag brukar förslår PS till studenter i rådgivning så det är roligt att veta att man inte är ute och cyklar!

Nästan klart med första terminen - tänk på vad mycket som har hänt sedan jag var där för 2 månader sedan!

Grattis på allt.

Jag såg dit mail - svara senaste nästa vecka!

Lycka till med allt!

Michael

2010-08-06 @ 11:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0