Mail, 1 kg lösgodis & stulen cykel

Har tagit en paus från pluggandet och har passat på att svara på en massa mail jag fått från blivande bondstudenter. Roligt att bloggen fyller sitt syfte på den fronten iaf.

Idag när jag kom hem från skolan låg ett paket och väntade på mig. I vanlig ordning slet jag upp det och hoppade upp och ner av lycka när jag såg innehållet. 1 KG LÖSGODIS! Tack mumsen!

Mitt i mitt godisrus fick jag veta att en liga varit och stulit 6 cyklar från området. Alla under en och samma natt, bland annat Sams. För en gång skull hade han inte låst den och då är tjuvarna framme, måste erkänna att det känns lite läskigt att någon varit innanför våra grindar och knyckt cykeln. Jag sover rätt lätt om nätterna och brukar vakna när grinden öppnas men jag har inte ens reagerat så de måste ha varit väldigt tysta.

Lärdom för framtiden: Lås ALLTID cykeln!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0