En hjälpande hand

På väg hem från affären på förmiddagen fick jag syn på ett äldre par vid två cyklar som låg på marken. Ju närmare jag kom så upptäckte jag att allt inte stod riktigt rätt till. Kvinnan satt på en låg mur men verkade vara helt borta, mannen mer eller mindre höll upp henne. Jag frågade om han behövde hjälp och stannade till, en kille hade sprungit iväg och ringt efter ambulans. Stundtals fick vi ingen kontakt med henne och beslutade oss för att lägga henne ner. Men vi hann inte mer än att börja förrän hon började spy från ingenstans, att spy verkade iaf hjälpa en aning för hon började återfå medvetandet och kunde småprata. Hon blev bättre och bättre i väntan på ambulansen och efter en stund kunde jag fortsätta min promenad hem.

På väg hem från stranden senare under dagen stannade en bil till framför mig och ut hoppar en man. Det var den äldre mannen från morgonens bravader. Han sa att han hade känt igen mig och ville bara berätta att frugan fortfarande var kvar på akuten och hade tagit en massa tester. De hade upptäckt vad de trodde var en blodpropp i ena lungan. Det var rätt komiskt att vi stötte på varandra en gång till under samma dag. Vi var ju inte ens i närheten av samma plats som under morgonen.

Skönt att vet att hon iaf mår lite bättre och är i goda händer. Hela situationen fick mig att inse att jag inte hade någon koll på sos-alarm numret här i Australien, så nu har jag iaf kollat upp att det är 000 som gäller. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0