En del skillnader jobbmässigt

Hemma från jobbet, idag har jag konstaterat en del saker som skiljer svenska och australiensiska företag (förmodligen inte alla). När klockan slår 4.30 pm går verkligen alla hem, ingen övertid här inte. Idag sa till och med chefen till mig 4.35 att jag skulle gå hem...haha.

Du får betalt varje vecka, känns riktigt märkligt när man är van att jubla den 25:e. Nu får man chansen att jubla varje vecka, men nackdelen är att man lätt spenderar allt på en gång. Men med veckolön kommer även veckobetalning av hyran så det går liksom jämnt upp. Det tar lite tid att vänja sig men jag börjar faktiskt gilla veckolön, man får cred för veckan direkt.

Idag promenerade jag till jobbet, det tog ca 60 minuter enkel väg. Hade inte trafikljusen funnits hade jag säkert varit där på 50 minuter. Man får stå och vänta på grön gubbe i evigheter kan jag lova och när gubben varit grön i ca 4 sekunder blir han röd och blinkar...stressigt värre!

Skulle gärna vilja ha nedräkningar a lá Thailand även här, då skulle de säkert börja nedräkningen på 300 =)

Kommentarer
Postat av: Kirran

Vi får lön den 15:e varje månad och 4:30 har vi precis ätit lunch känns det som. Som flesta går hem runt 7pm =) och vi börjar vid 9. så 8-8 inkl morgonprommisarna är mina vanliga jobbdagar..

2010-08-30 @ 14:15:11
Postat av: Garpen

Kirran, antar att vi som jobbar inom industriområdet har andra regler =)

8-8, det är fasiken värre än hemma, men du har ju varit ledig så länge i sommar så du har väl hur mkt energi som helst att bruka.

2010-08-30 @ 14:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0