Mina första 24 h i Australien

Det har gått ett dygn sedan jag kom hit och jag har hunnit med en massa. Det var inte det lättste att hitta fram till huset, tack och lov hade jag använt google earth hemma i Sverige och hade lite koll på var huset låg. Väl vid huset mötte ägarna upp mig och visade runt. Jag fick till och med välja rum vilket inte var speciellt svårt (visar bilder senare). Jag fick ta en snabb dusch, sedan körde ägarna mig till Robina Shopping center och droppade av mig. Där köpte jag allt jag behövde till sängen (dubbeluppsättning med lakan, kuddar mm.) samt tvättmedel, schampo/balsam och toapapper. Allt som kan räknas till basgrejer som inte kanske behövs varje gång man handlar. Det blev en hel vagn, full med grejer och jag fick ta en taxi hem.

 

Fanns en del kuddar att välja mellan

 

Min vagn var verkligen överfull

Väl hemma satte jag igång tvättmaskinen (tvättade sängkläder samt nya handdukar) och lagade middag. Det blev tonfisksallad och det avnjöt jag samtidigt som jag tittade på Queenslands nyheter på TV.

Hann med att skypa lite med pappa också, installerade min webkamera innan mina ögon började gå i kors. Höll mig medvetet vaken fram till 23.00 tiden för att komma in i Aussielivet snabbast möjligen. Jag sov som en stock och vaknade vid 09.00 imorse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0